Granier compra la cadena La Provence a Miami

By 04/07/2017Notícies

Granier adquireix la cadena de fleques “La Provence” a Miami per impulsar la seva expansión en EUA

  • Amb aquesta operació la companyia comptarà amb 6 establiments a Florida, des d’on pivotará la seva expansió a la resta del país
  • La divisió internacional va facturar en 2016 un total de 5,6 milions d’euros, i amb les noves tendes s’espera que en 2017 aquesta xifra s’incrementi en un 46%

Granier, empresa capdavantera en el sector forner amb més de 350 establiments en tota Espanya i una facturació neta en 2016 de 45,6 milions d’euros, ha adquirit la cadena de fleques `La Provence´ a Miami. Amb aquesta operació, la companyia passa a tenir de 2 a 6 establiments en aquesta ciutat de Florida on va aterrar per primera vegada en 2013 i des d’on té previst expandir-se en els propers anys com a porta d’entrada de les seves franquícies a EUA.

Amb la compra d’aquestes noves tendes, la inversió acumulada de Granier a Miami ha estat de 3,5 milions d’euros. Els establiments seran adaptats en els propers mesos seguint la imatge de la companyia i el `know how´ de Granier, basat en la qualitat a bon preu i en una gran varietat de producte, adaptant-se en aquest cas als gustos i costums del consumidor americà.

`La Provence´, una marca d’estil europeu arrelada a Miami des de fa 22 anys, disposa d’unes òptimes ubicacions a la ciutat i desenvolupa la seva activitat des d’una perspectiva similar a la de Granier, emmarcant-se en el segment de fleca artesana i cafeteria.

Per Granier, el negoci internacional suposa en l’actualitat un 12% de la seva facturació global amb uns ingressos de 5,6 milions d’euros, dels quals 1,1 milions pertanyen a EUA. Amb l’adquisició de les noves tendes, la previsió és fer créixer la facturació en aquesta àrea geogràfica fins als 4,5 milions d’euros, la qual cosa suposa un creixement de més del 300% respecte a l’exercici anterior.

Pel 2017, Granier espera registrar vendes en l’exterior per valor de 8,2 milions, un 46% més que en 2016. Amb 16 tendes repartides a Londres (6), Roma (2), Lisboa (2) i Miami (6), l’empresa té en la internacionalització un dels seus eixos de creixement amb l’objectiu d’obrir 10 noves franquícies cada any, tant als mercats en els quals ja té presència com en altres mercats en els quals es detectin oportunitats.

No obstant això, el bon comportament del mercat espanyol i l’èxit del seu model de franquícia, segueixen sent el factor determinant que la seva facturació segueixi creixent al ritme de dos dígits. Pel 2017, la companyia preveu aconseguir una facturació de 68,2 milions d’euros, un 49% més que en 2016.

La cadena de fleques de proximitat Granier va ser fundada l’any 2010 pel forner i empresari Juan Pedro Conde. En aquests 7 anys, l’ensenya s’ha consolidat com un model de negoci de referència en el seu sector d’activitat.